DoeDoos Zoem

Kruip thuis of in de klas in de wereld van insecten
Onzichtbaar worden, over water lopen of 20 keer je eigen gewicht dragen? Van welke superkracht droom jij? Met DoeDoos Zoem, een doe- en knutselpakket voor 4 tot 12-jarigen, creëer je eender waar – lekker coronaveilig thuis of in de klas – de coolste superhelden: ze zijn half robot, half … welja insect. Bestel nu deze DoeDoos online en ga meteen aan de slag!
Doe Doos

Wat is een DoeDoos?

Een DoeDoos is een pakket boordevol verrassende materialen speciaal ontwikkeld voor kinderen van 4 tot 12 jaar. De bedoeling is dat je samen met je kinderen of leerlingen creatief aan de slag gaat en samen een thema verkent. Het is de ideale manier om samen in hun fantasiewereld te duiken.

Wat zit er in de DoeDoos Zoem? 

De DoeDoos Zoem zit boordevol verrassende materialen die kinderen meeslepen in de wondere wereld van insecten.

  • Motor / batterijhouder / kroonsteen / AA batterij (x2)
  • Tie wraps
  • Lepels / vorken / beker
  • Isolatietape
  • Stiften / marker
  • Ballon
  • Splitpennen
  • Bamboerietje
  • Moeren
  • L‑mapjes
  • Papier / Karton
  • Borduurgaren
  • DoeKaarten met originele speeltips

Ook geschikt voor groepen of in de klas!

Er bestaat een DoeDoos met materiaal voor 1 tot 3 kinderen, een L‑versie voor8 tot 12 kinderen (ideaal voor een bv. verjaardagsfeestje) en een XL-versie voor 20 tot 30kinderen (perfect voor in de klas). Opgelet: bij deze DoeDoos is begeleiding van een volwassene zeker nodig.

Praktisch

  • Voor 1 tot 3 kinderen: 37,50
  • Voor 8 tot 12 kinderen (L): 99
  • Voor 20 tot 30 kinderen (XL): 229

Dit zijn de prijzen inclusief btw en verzending.

Ook verkrijgbaar in onze shop!

1.2 De leerlingen kunnen door betasten en voelen (tactiel), door kijken en zien (visueel) impressies opdoen, verwerken en erover praten.

1.4 De leerlingen kunnen plezier en voldoening vinden in het beeldend vormgeven en genieten van wat beeldend is vormgegeven.

1.5 De leerlingen kunnen beeldende problemen oplossen, technieken toepassen en gereedschappen en materialen hanteren om beeldend vorm te geven op een manier die hen voldoet.

6.1 De leerlingen kunnen blijvend nieuwe dingen uit hun omgeving ontdekken

2.9 De leerlingen kunnen (verwerkingsniveau = beoordelen) het gepaste taalregister hanteren als ze op basis van vergelijking, hetzij met hun eigen mening, hetzij met andere bronnen: in een gesprek kritisch reageren op de vragen en opmerkingen van bekende volwassenen.

2.10 De leerlingen kunnen (verwerkingsniveau = beoordelen) het gepaste taalregister hanteren als ze op basis van vergelijking, hetzij met hun eigen mening, hetzij met andere bronnen: in een gesprek kritisch reageren op de vragen en opmerkingen van bekende volwassenen.

1.1. De leerlingen kunnen gericht waarnemen met alle zintuigen en kunnen waarnemingen op een systematische wijze noteren.

1.2 De leerlingen kunnen, onder begeleiding, minstens één natuurlijk verschijnsel dat ze waarnemen via een eenvoudig onderzoek toetsen aan een hypothese.

1.3 De leerlingen kunnen in een beperkte verzameling van organismen en gangbare materialen gelijkenissen en verschillen ontdekken en op basis van minstens één criterium een eigen ordening aanbrengen en verantwoorden.

1.5. De leerlingen kunnen bij organismen kenmerken aangeven die illustreren dat ze aangepast zijn aan hun omgeving;

1.14 De leerlingen kunnen van courante materialen uit hun omgeving enkele eigenschappen aantonen.

1.16 De leerlingen kunnen met enkele voorbeelden aantonen dat energie nodig is voor het functioneren van levende en niet-levende systemen en kunnen daarvan de energiebronnen benoemen.

2.6 De leerlingen kunnen illustreren hoe technische systemen onder meer gebaseerd zijn op kennis over eigenschappen van materialen of over natuurlijke verschijnselen.

2.12. De leerlingen kunnen keuzen maken bij het gebruiken of realiseren van een technisch systeem, rekening houdend met de behoefte, met de vereisten en met de beschikbare hulpmiddelen;

2.13 De leerlingen kunnen een eenvoudige werktekening of handleiding stap voor stap uitvoeren.

1.6 De leerlingen kunnen kritisch zijn en een eigen mening formuleren.

DoeDoos is een project van innovatie-organisatie Blenders. Naar aanleiding van de Dag van de Wetenschap 2020 ontwikkelden Blenders en Technopolis samen de extra wetenschappelijke DoeDoos Zoem’.

  • Doe Doos Zoem 10
  • Insect Doe Doos Zoem
  • Doe Doos Zoem 13
  • Inhoud Doe Doos Zoem
  • Doe Doos Zoem 12
  • Doe Doos Zoem 18
  • Doe Doos Zoem 15
  • Doe Doos 65
  • Doe Doos 67
  • Doe Doos 66