Navigeer dropdown

Wij van Technopolis vinden het superbelangrijk dat wetenschap deel uitmaakt van het leven van jongeren. We willen dat ze opkijken naar wetenschappers en dat ze geboeid raken door de gekke effecten van simpele natuurwetten en de straffe verhalen van onderzoekers overal ter wereld. Want die jongeren groeien straks op tot volwassenen die onze samenleving broodnodig heeft: creatieve en originele denkers die ons blijven verbazen met hun nieuwe ideeën. Vindt u dat ook een mooie missie? Dan willen we u heel graag als partner! We geven u als partner de ruimte om uw engagement vrij te kiezen.

Interesse in een partnership? Neem contact op met Dries Desagher

functie Dries Desagher functie Community builder phone 015 34 20 05 mail dries@technopolis.be

Onze partners:

Evonik

"Evonik engageert zich voor de Cyberclassroom, een virtueel leersysteem in 3D dat jongeren de 'abstracte wereld' van de chemie laat beleven op een interactieve en speelse manier, vertrekkende van dagdagelijkse producten.

Wij willen écht iets bijdragen tot het motiveren van jongeren voor wetenschap én techniek en onze naambekendheid is meegenomen, maar niet het hoofddoel. Het 'enthousiasmeren' van jongeren is ook de opzet van Technopolis. Via dit platform denken wij vele jongeren te kunnen bereiken, beter dan bv. deze tool in één enkele school te plaatsen.

Deze insteek is voor Technopolis zeer belangrijk, want zij waken uiteraard over de kwaliteit van de aanwezige producten. Een platte marketing enkel voor de naam is voor hen geen optie." 

Danny Erreweyaert: Verantwoordelijke Communicatie & Facilities

> Ga naar de website van Evonik

Radio 2

"In een goed radioprogramma mag je de technologie niet horen. Maar toch komt er heel wat technologie bij kijken om het geluid bij de luisteraar te brengen. Deze technologie ziet er door de digitalisering helemaal anders uit dan pakweg twintig jaar geleden. Radio is meer en meer een éénmansjob geworden waarbij één man of vrouw presenteert en alle knoppen bedient.

Het is ook dat wat het moderne radiomaken zo boeiend maakt. Dankzij de technologische ontwikkelingen zijn de meeste beperkingen weggevallen en kan iedereen met een eenvoudige computer en een internetverbinding  zijn radiostation waar ook ter wereld opstarten. Het is belangrijk voor alle moderne media dat jongeren gefascineerd worden door technologie. En dat is precies dat wat Technopolis doet."

Dirk Somers

> Ga naar de website van Radio 2

Mediahuis

Coca-Cola European Partners

"Coca-Cola Enterprises Belgium is een dochtermaatschappij van Coca-Cola European Partners Plc. Dit is de grootste bottelaar van de producten van de merken van The Coca-Cola Company wereldwijd. Sinds 1927 produceren, verdelen en verkopen  we dranken via verschillende kanalen in België. Eind 2015 werkten 2.354 medewerkers in België en Luxemburg bij Coca-Cola Enterprises, verspreid over 8 locaties.

We willen als bedrijf een positief verschil maken in de gemeenschappen waar we actief zijn. Zo werken we al meer dan 5 jaar samen met Technopolis om jongeren te ondersteunen bij hun ontwikkeling.

Naast de ondersteuning van verschillende tentoonstellingen de afgelopen jaren, dragen we actief bij aan een correcte inzameling van onze lege drankverpakkingen in de cafetaria van Technopolis. Daarnaast werken we momenteel ook samen op de uitwerking van een interactieve educatieve tentoonstelling over het ondergronds parcours dat het mineraalwater van Chaudfontaine aflegt gedurende een reis van 60 jaar. Deze zal eind dit jaar opgesteld worden voor het grote publiek."

Inge Polspoel: Senior CSR Manager

> Ga naar de website van Coca-Cola European Partners

Velleman

"Velleman is al meer dan 40 jaar de trendsetter en ontwikkelaar van elektronische kits, bouwpakketen die u toelaten op een ludieke en hands-on manier elektronica te leren kennen. Naast de elektronicakennis die u opdoet is het bovendien ook gewoon leuk om iets te bouwen en iets voor jezelf gemaakt te hebben dat je van binnen en van buiten kent. Wij proberen elektronica leuk te maken.

Door onze passie voor techniek vinden wij het onze taak om samen met Technopolis de jeugd te stimuleren in het bouwen, ontwikkelen en ontdekken van elektronica en techniek. Het is dan ook niet meer dan vanzelfsprekend dat Velleman met veel sympathie zijn elektronica-steentje bijdraagt aan dit mooie project."

Luc De Meyer: Sales Manager Benelux - Sweden

> Ga naar de website van Velleman

Slimme tuin

"Net als Technopolis zien wij technologie als ontspanning: Slimme Tuin installeerde een automatische grasmaaier aan de ingang van Technopolis; de robot onder de grasmaaiers!

Wij zijn blij dat door de robotmaaier van Husqvarna het gras te laten maaien, medewerkers van Technopolis meer tijd aan de bezoekers kunnen besteden. Het gras ziet er niet meer groener uit aan de andere kant!"

Sam Buelens: Zaakvoerder

 

 

> Ga naar de website van Slimme tuin

Materialise

Innovatie is één van de belangrijkste drijfveren voor Materialise. En om innovatief te blijven, steunen we op creatieve en ondernemende geesten die jaren ervaring combineren met een grondige kennis van onze klanten en de markt. Samen met Technopolis werken we aan dit project om jonge bezoekers in te lichten en te inspireren. Word jij een innovator van morgen? Kom de toekomst ontdekken met ons!

> Ga naar de website van Materialise

Ben je bezoeker, leerkracht of geïnteresseerd in evenementen? Switch hier naar een aanbod op maat.