Login correct!
Sociale media zijn intrinsiek verweven met de identiteit en sociale status van jongeren. Toch mogen we er niet zomaar vanuit gaan dat alle jongeren per definitie mediawijs zijn of volledig bewust van de digitale en sociale valkuilen van sociale media.
Als test laten we jongeren in kleine groepjes op een nieuw en onbekend sociaal media platform inloggen.
Admin error notification
Inloggen is het gemakkelijke gedeelte. De uitdagingen die volgen, testen de empathie en puzzelvaardigheden van je leerlingen. Beschikken jouw leerlingen over de juiste vaardigheden om het systeem te hacken en zo het spel tot een goed einde te brengen?
Het scenario sluit volledig aan bij de leefwereld van jongeren en roept onder meer vragen op over sexting, cyberveiligheid, nieuwe technologieën, privacy en hacking.
Educatieve en pedagogische doelstellingen
De game sluit aan bij de leefwereld van jongeren en houdt maximaal rekening met de eindtermen digitale competenties.
De spelervaring is gefundeerd op recent wetenschappelijk onderzoek en maakt gebruik van verschillende modi van hedendaagse technologie om educatieve en pedagogische doelstellingen via gamification te bereiken.
Educatief pakket voor leerkrachten en jeugdwerkers
Samen met de link naar het spel ontvang je ook een educatief pakket voor leerkrachten en jeugdwerkers boordevol praktische tips voor in het geval de deelnemers op een dood spoor raken.
Daarnaast krijg je per thema (sexting, online privacy en cyberveiligheid) meer info en stellen we 3 fijne en leerrijke methodieken voor om in de klas of jeugdwerking te gebruiken.
Praktisch
Friend Zone helpt je om volgende eindtermen te bereiken
- Ontvang je link voor Friend Zone
- Ontvang je link voor Friend Zone
- Ontvang je link voor Friend Zone
- Ontvang je link voor Friend Zone
- Ontvang je link voor Friend Zone
- Ontvang je link voor Friend Zone
- Ontvang je link voor Friend Zone
- Ontvang je link voor Friend Zone
- Ontvang je link voor Friend Zone
- Ontvang je link voor Friend Zone
- Ontvang je link voor Friend Zone