Veelgestelde vragen

Vond je iets niet terug op de website? Hopelijk vind je het antwoord hier wel. Toch niet dat wat je zoekt? Stel je vraag dan via het formulier onderaan en we bezorgen jou zo snel mogelijk het antwoord.
Locker zak

Mijn tickets

Als je online tickets nog niet vervallen zijn, dan kan je ze zelf omboeken via onze ticketmodule. Registreer je of meld je eerst aan via de cirkel naast het winkelwagentje. Daarna kan je onder​‘bestellingen’ een nieuwe datum kiezen via het kalendertje.

Vind je je mail met je tickets niet meer terug, dan kan je je tickets zelf opnieuw downloaden via onze ticketmodule. Registreer je of meld je eerst aan via de cirkel naast het winkelwagentje. Daarna kan je onder​‘bestellingen’ je tickets downloaden.

Verliep er tijdens je bestelling iets verkeerd of lukt het niet om in te loggen, dan kan je ons via 015342000 of info@​technopolis.​be vragen om je tickets opnieuw te bezorgen per mail. 

Je bestelde tickets worden verzonden vanuit no_​reply@​enviso.​io. Kijk zeker ook in je mailbox bij ongewenste mails of spam.

Indien het dringend is en je kan niet meteen een medewerker bereiken, dan is het toch nog mogelijk om naar Technopolis te komen en aan de onthaalbalie je reeds gereserveerde tickets te laten opzoeken op naam, indien je een betaalbewijs kan voorleggen. Je hoeft je bezoek om deze reden dus niet af te blazen.

Nee. Technopolis beschikt over een ruime gratis parking, rondom het gebouw gelegen. De poorten van deze parking sluiten s avonds na openingstijd, dus denk eraan om je wagen hier niet achter te laten na sluitingstijd.

Een voucher herken je aan de unieke code en kan je omruilen voor een gratis ticket voor een bezoek aan Technopolis.

Je kiest dan voor het gratis ticket​‘abonnee, ik heb al een geldig ticket’ in de ticketingmodule om zo je bezoek te reserveren. Bij aankomst geef je je voucher af aan het onthaal.

Je kan je voucher ook op de dag van je bezoek aan het onthaal inruilen voor een ticket, op voorwaarde dat we nog niet volzet zijn. Dat gebeurt echter alleen in heel uitzonderlijke gevallen.

Heb je een gratis ticket, dan kan je dat aan het onthaal inruilen. De rest van je tickets kan je online of aan het onthaal kopen. Technopolis is alleen in heel (maar dan ook héél) uitzonderlijke omstandigheden volzet. Reserveren is dus echt niet nodig.

Ja, in de week van je verjaardag mag je gratis op bezoek komen. Ben je bv. jarig op een donderdag, dan krijg je tussen maandag en zondag een keer gratis toegang. Voeg online een Gratis ticket” toe aan je winkelmandje of laat het weten aan het onthaal. Steeds op vertoon van identiteitskaart en enkel voor de jarige. 

Mijn cadeaubon

Ontdek meer

Wil je deze inruilen voor inkomtickets, dan kan je dat doen aan het onthaal op de dag van je bezoek, op voorwaarde dat we nog niet volzet zijn. Dat gebeurt echter alleen in héél uitzonderlijke gevallen.

Wil je online al reserveren, kies dan in de ticketmodule voor gratis ticket​‘abonnee, ik heb al een geldig ticket’ in de ticketingmodule om zo je bezoek te reserveren. Bij aankomst geef je je cadeaubon af aan het onthaal.

Kortingen, cheques, passen…

Ja, dat kan. 

Toon ons je abonnement op de dag van je bezoek en we verrekenen de korting. 

Wens je toch te reserveren, contacteer dan ons of de partner in kwestie om een kortingscode te bekomen. Als niet iedereen met wie je komt een geldig abonnement heeft, dan dien je de bestelling in twee keer te plaatsen en dus twee keer te betalen (1 keer voor de tickets met de kortingscode en 1 keer voor de tickets aan normaal tarief).

Je abonnement van de partnerorganisatie wordt gevraagd ter controle dus breng dit zeker mee.

Reserveren hoeft niet. Toon je pas samen met je identiteitskaart aan de kassa in Technopolis. Vervolgens krijg je gratis toegang voor jezelf en één persoon naar keuze. Dit voordeel wordt slechts 1 keer per jaar toegekend.

Ja, dat kan. Hoe precies dat in z’n werk gaat, staat beschreven in ons overzicht met kortingen en cheques.

Sorry, nee dat kan niet.

Mijn abonnement

Een abonnement is een jaar geldig, te beginnen vanaf de aankoopdatum. Indien je twijfelt over de geldigheidsdatum van je abonnement, stuur je een e‑mail naar info@​technopolis.​be en dan laten we je de exacte geldigheidsdatum weten.

Ja, dat kan als je je abonnement aan de kassa in Technopolis aankoopt. Je vindt een lijst met alle betaalmiddelen onder kortingen en cheques.

Een abonnement kan je zowel online bestellen als aan het onthaal, bij het aankomen of vertrekken. Goed om te weten: 

  • Wanneer je je abonnement in Technopolis koopt, krijg je het meteen mee naar huis. Je hoeft geen foto mee te brengen: die nemen we ter plaatse. Kocht je eerder die dag al een dagticket, dan krijg je je dagticket bij aankoop van je abonnement terugbetaald.
  • Koop je je abonnement online, dan krijg je dit mee naar huis bij je eerste bezoek aan Technopolis. Indien je het eerder nodig hebt, omdat je bijvoorbeeld gebruik wilt maken van de korting om een partnerpark van ons te bezoeken, kan je steeds vragen om de abonnementen eerder te komen afhalen of te laten versturen via de post.

Ja, dat kan. Je vindt een lijst van alle attracties en kortingen onder abonnementen.

Toegankelijkheid en voorzieningen

Ja, want we vinden dat iedereen een dag vol leuke wetenschappelijke ontdekkingen verdient. Je vindt alle info over onze voorzieningen in een handig overzicht.

Ja, je vindt alle info over deze voorzieningen in een handig overzicht.

Nee, huisdieren mogen helaas niet mee binnen in Technopolis, ook niet als het over een klein hondje gaat dat in een draagtas zit.

Enkel voor hulp- en blindengeleidehonden wordt er een uitzondering toegestaan. Deze mogen ter ondersteuning van hun baasje mee binnengaan.

Andere vragen

Een bezoek is aanbevolen voor families en gezinnen met kinderen vanaf 4 jaar. 

Bij elk onderdeel van ons aanbod op de website vermelden we de leeftijdsgrens. Deze is eerder een aanbeveling dan een strakke grens, want elk kind is anders. 

Nee, we werken niet met gidsen. Zelf alles ontdekken en uitproberen is de boodschap, maar dat wil niet zeggen dat je geen vragen kan stellen. Onze medewerkers helpen je graag verder.

Voor specifieke vragen kan je terecht bij een restaurantmedewerker. Je kan ook voor je bezoek een mail naar info@​technopolis.​be sturen.

Ja, dit mag zeker, als de foto’s en filmpjes niet voor commerciële doeleinden worden gebruikt. Voor beeldmateriaal met commerciële doeleinden moet je een aanvraag indienen via info@​technopolis.​be.

Wij beschikken over een lijst met gevonden items. Je kan contact met ons opnemen via 015342000 of via info@​technopolis.​be om navraag te doen naar een item.

Na afspraak kan dit opgehaald worden in Technopolis of eventueel toegestuurd worden, als je bereid bent om de verzendkosten te betalen. Als je vermiste item niet in onze lijst voorkomt, dan nemen we het in onze lijst op samen met je contactgegevens.

Op woensdagen en in het weekend wanneer het mooi weer is. Ook op schooldagen van 15u tot 17u (sluitingstijd) kan je hier in alle rust komen experimenteren.

Hoe lang een bezoek aan Technopolis duurt hangt af van veel factoren. Kom je met kinderen die élk experiment tot op de bodem willen uitpluizen? Of zijn ze eerder selectief? Ook ons aanbod varieert. Zo geven we in het weekend en op vakantiedagen shows en soms geven we ook workshops. We schatten dat een bezoek gemiddeld 4 uur duurt, maar het kan best dat jouw bezoek langer of minder lang duurt.

Ja, want de uitleg bij al onze interactieve opstellingen is in het Nederlands, Frans en Engels. Daarnaast doen we ons best om ook Frans- en Engelstaligen zo goed mogelijk te begeleiden tijdens onze workshops (tijdens schoolvakanties). Om praktische redenen worden onze demo’s en shows enkel in het Nederlands gegeven.

Zit je nog steeds met een vraag?

Vul het contactformulier in en we bezorgen jou het antwoord.