Workshop LEGO SPIKE

Enkel op school
Met LEGO Education SPIKE Prime leren we leerlingen uit de 1e graad secundair blok per blok programmeren. Aan de hand van leuke STEAM-opdrachten dagen we hen uit om kritisch na te denken en complexe problemen op te lossen. Hun tools? Programmeerbare bouwblokken, motoren en sensoren, en een bijzonder intuïtieve programmeeromgeving. Een uitstap hoef je niet te plannen, want Technopolis komt met deze workshop naar jouw klas. Vraag nu vrijblijvend een offerte.
Get started

Wat is LEGO Education SPIKE™?

LEGO Education SPIKE is een pakket dat speciaal ontworpen werd om kinderen en jongeren al spelenderwijs te leren programmeren. Technopolis brengt het pakket mee naar jouw klas en laat je leerlingen er uitgebreid mee kennismaken via een reeks uitdagende STEAM-opdrachten.

LEGO Education SPIKE bevat:

  • Een programmeerbare steen met 6 in-/uitvoerpoorten, een 5x5-lichtmatrix, bluetooth-connectiviteit, een luidspreker, een 6‑assige gyro en een oplaadbare batterij
  • Nauwkeurige motoren en sensoren om allerlei interactieve modellen te ontwerpen en te bouwen
  • Programmeeromgeving die gebaseerd is op de populaire op Scratch gebaseerde programmeertaal die door miljoenen kinderen over de hele wereld wordt gebruikt

Door de grote bouwelementen staat niet het bouwen met LEGO-blokken centraal, maar wel het creatieve leer- en programmeerproces.

Wat gaan we doen?

Samen met je leerlingen gaan we als echte derby race teams aan de slag in een verhitte strijd om aan de top te staan. We doorlopen verschillende uitdagingen, die de teams testen op teamwerk, snelheid, kracht en vindingrijkheid.

Zo doorlopen je leerlingen twee modules van LEGOSPIKE die hen de basis van programmeren en van engineering bijbrengen en tegelijk genoeg ruimte laten voor eigen creativiteit en experiment.

Wat leren je leerlingen?

  • Creatieve en innovatieve oplossingen bedenken voor complexe problemen en algoritmisch denken.
  • Technische ontwerpvaardigheden toepassen.
  • Werken met variabelen, gegevensreeksen en gegevens uit de cloud.
  • Dat STEAM leuk en relevant voor hun leefwereld en toekomst is. Doordat ze mogen spelen en hun fantasie gebruiken, krijgen ze sneller interesse in STEAM en krijgen ze programmeren beter onder de knie.
  • Alle opdrachten sluiten aan bij het leerplan en zijn gericht op techniek en informatica.

Praktisch

€ 245 + € 0,7/km verplaatsingskost
1e graad secundair, onderwijsniveau is niet van belang
Max. 24 deelnemers
Op een donderdag of vrijdag vanaf januari 2022. Tijdstip af te spreken bij reservatie.
In een klaslokaal